Payment with Payson

Köpvillkor

Villkor och information

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Wrapthatgift 
Duvbåtsgatan 21 E
21644 Limhamn

Organisationsnummer: 840831-6662

E-postadress: [email protected]

Betalning och Priser

Betalningen sker enkelt och tryggt via vår samarbetspartner Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Du väljer själv i kassan om du vill betala med faktura, Swish, internetbank, kortbetalning eller delbetalning. Fakturor skickas till din e-post. Det är lika enkelt att handla som privatperson och som företag. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. 

Har du frågor gällande din betalning? Vänligen kontakta Paysons kundtjänst på 08-470 94 00 på vardagar mellan kl. 09:00-12:00 och 13:00-16:30. Du kan även skriva till Payson här. Du finner även svar på de vanligaste frågorna i deras FAQ: Payson

Du kan handla både som privatperson och företag i Sverige.

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt 25 % moms. Villkor för betalning anges även i kassan. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på webshopen, exempelvis fel i produktbeskrivning, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager.


Ångerrätt 

Din ångerrätt gäller under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.
Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, gäller ej öppet köp eller ångerrätt. 

14 dagars öppet köp
Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning meddela oss.
Detta gör du genom att maila till:

[email protected]
Uppge ditt namn och ordernummer så vi kan hjälpa dig på bästa sätt.

Leveranser och returer

Jag erbjuder följande leveransmetoder:

Hemleverans
Fast pris 59 SEK för leveranser inom Sverige. Din beställning skickas med Earlybird och delas ut i din brevlåda, fastighetsbox eller hänger på din dörr. 

Hämta kostnadsfritt på vårt lager  

Hämta din beställning kostnadsfritt på vårt lager i Limhamn. Efter din beställning kontaktar vi dig och gör upp en tid som passar. Kostnad 0 SEK.

Leveranstid

Din order levereras normalt inom ca 3-7 vardagar inom Sverige. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till dig som kund gällande leveransförseningar. Du som kund har dock alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar.

Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel.
Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. 

Jag e-postar en retursedel till dig som kan skrivas ut och fästas på ditt paket. Returfrakten kostar 59 SEK.

Kontakta oss via mail: [email protected] när du vill göra en retur. I mailet uppger du namn och ordernummer så kan vi hjälpa dig på bästa sätt.

Vid retur ansvarar du som kund för varan, därför är det viktigt att varan inte kommer till skada under transporten. För att en full återbetalning ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan, men du får inte använda den.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Returer skickas till:

Wrapthatgift
c/o Ida Israelsson

Duvbåtsgatan 21 E
21644 Limhamn

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Återbetalningen sker genom vår samarbetspartner Payson. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: Konsumentverket

Reklamation och klagomål

Jag går noggrant igenom alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller defekt när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

När du fått varan och upptäcker felet är du välkommen att kontakta oss på: [email protected]
Bifoga bild på felet eller skadan samt ditt ordernummer, så kan vi hjälpa dig på bästa sätt. 

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Det är också Allmänna Reklamationsnämnden du kan vända dig till för att få en tvist prövad. Wrapthatgift förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig. Vid reklamation där kund ej begär ny vara ska Wrapthatgift återbetala ordersumman eller makulera fakturan inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits.


Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.


COOKIES

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.


Integritetspolicy

Syfte
Syftet med vår Integritetspolicy är att berätta hur vi behandlar dina personuppgifter samt vad vi använder dem till. Vi beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande.

Personuppgiftsansvarig
Ida Israelsson (enskild firma), Duvbåtsgatan 21 E, 216 44 Limhamn, är personuppgiftsansvarig och ansvarar därmed för behandlingen av dina personuppgifter. För frågor gällande denna integritetspolicy kan du nå mig via email på [email protected]

Vad är en personuppgift?
Personuppgifter är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person, till exempel namn, adress, telefonnummer eller emailadress. Även krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter som exempelvis IP-nummer räknas som personuppgifter om de kan hänföras till fysiska personer.

Därför behandlar vi personuppgifter
Vi behandlar dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra förpliktelser mot dig, exempelvis om du väljer att fylla i ett kontaktformulär eller anlita oss för tjänster. Vi eftersträvar alltid att inte fråga efter fler uppgifter än vi behöver.


I vilka fall behandlas personuppgifter och vilken laglig grund finns för detta?
Vi behandlar personuppgifter antingen när vi har laglig grund för detta eller när ett samtycke har getts.

Laglig grund: Fullgörande av köpeavtalet. Vi samlar in de personuppgifter som krävs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet.

Samtycke: Du ger oss ditt samtycke till att vi får behandla en eller flera personuppgifter. Ett exempel på detta är exempelvis om du fyller i ett kontaktformulär på hemsidan.

Hur länge lagras personuppgifterna?
Behandlingen av personuppgifter sker enligt gällande lagstiftning och innebär att lagring av personuppgifter inte sker under en längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålet av behandlingen. Anlitar du mig för någon tjänst kommer dina uppgifter att sparas i 7 år enligt gällande Bokföringslag.

Delning och överföring av personuppgifter
Jag kan komma att överföra personuppgifter för nödvändig behandling till andra företag vars tjänster jag nyttjar, exempelvis system för fakturering. När dina personuppgifter delas med andra företag ska uppgifterna behandlas i enlighet med gällande lagar och regler.

Sammanfattning
Jag behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och delar eller säljer dem inte vidare till någon tredje part.
Det är din rättighet att kontakta mig om du vill:

  • ha ut information om de uppgifter jag har om dig.
  • begära rättelse, överföring eller för att begära att jag begränsar behandlingen.
  • göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.

Detta gör du enklast genom att kontakta mig via [email protected]